Zakelijke kosten besparen

Een tijd lang ging het redelijk goed met veel bedrijven. Uitbreiding en overnames waren aan de orde van de dag. Totdat de economische crisis toesloeg. Alles wat je maar kon bedenken moest bezuinigd worden, medewerkers werden ontslagen en veel bedrijven gingen failliet. Tegenwoordig zijn de meeste bedrijven wat voorzichtiger en letten ze meer op wat ze uitgeven. Maar waar kun je nu als bedrijf zijnde precies op sparen? Onderstaand vind je een aantal bespaar tips:

Energie

Bij bijna ieder bedrijf wordt dagelijks veel energie gebruikt. Denk maar eens aan alle lampen en computers die gemiddeld 10 uur per dag aan staan. Dit zijn echt stroomvreters wanneer je hier weinig aandacht aan besteed. Let bij de aanschaf bijvoorbeeld eens op het verbruik van LED-lampen. Vaak zijn deze een stuk duurzamer dan de traditionele lamp. Wel zijn deze duurder in aanschaf, maar dit verdien je weer terug in het verbruik. Maar niet alleen op verbruik kun je besparen, ook op de energiekosten zelf. Als zakelijk verbruiker kun je vaak een een contract nemen bij een zakelijke energieleverancier. Voordat je een contract aangaat kun je het best op internet surfen naar een energievergelijker.

Doe zelf je administratie

Wanneer je een eenmanszaak begint en steeds groter wordt is de kans groot dat je je administratie uitbesteed. Meestal wordt dit gedaan omdat het niet tot de core business hoort. Door juist wel zelf administratie te doen kun je besparen. Onnodige/impuls aankopen vallen direct op. Evenals onnodige abonnementen. Daarnaast weet je ook goed wat er maandelijks binnenkomt en uit wordt gegeven.

Schoonmaakster

Vanwege het gemak wordt een schoonmaakster ingehuurd. Deze komt ‘s avonds het gehele pand schoonmaken. Echter is het veel beter om de schoonmaakster overdag te laten komen. Waarom? Omdat je voor avonduren vaak meer betaald. Echt veel overlast heb je meestal ook niet van de schoonmaakster. Het enige wat even vervelend kan zijn is de stofzuiger.

 

Koop gezamenlijk in

Wanneer je met meerdere bedrijven in één pand zit kan het slim zijn om gezamenlijk in te kopen. Zo kun je kosten besparen op transport en krijg je vaak ook korting op bepaalde producten. Denk bijvoorbeeld aan het veelvuldig gebruiken van papier.

Besparen op het wagenpark

Voor de wat grotere bedrijven met een flink wagenpark is het lastig om de kosten voor alle wagens laag te houden. Medewerkers hebben doorgaans verschillende soorten lease auto’s met een ander onderhoudsschema en verbruik. Om dit allemaal in de gaten te kunnen houden op een kostenbesparende manier kan het verstandig zijn om gebruik te maken van Decos cartracker. Zij bieden diverse diensten aan die elkaar goed aanvullen. Met het track en trace systeem kun je real-time bijhouden waar alle bedrijfswagens zich bevinden. Dit is voornamelijk erg handig bij het inplannen van spoedgevallen. Met dit systeem kun je tevens het rijgedrag en brandstof verbruik in de gaten houden. Sportieve rijders zou je kunnen aanspreken op hun rijgedrag. Wanneer men hard rijdt en hard remt wordt er meer benzine verbruikt en zullen bepaalde onderdelen sneller slijten. Door middel van diverse overzichten kun je al de nodige informatie in zien. Ook is het mogelijk om onderhoud per wagen in te plannen. Zo kun je bijvoorbeeld na 40.000 kilometer onderhoud in plannen. Tegenwoordig kun je zelfs via je smartphone auto’s volgen.