Telefonische ergernissen

Klantvriendelijkheid is voor bedrijven enorm belangrijk. Er wordt veel waarde gehecht aan een goed dialoog. Maar hoe goed doet jouw bedrijf dit? Hieronder een aantal ergernissen wanneer klanten uw bedrijf proberen te bellen.

No Reply

Er is niets vervelenders dan wanneer je een mail ontvangt je niks terug kan sturen. Bijvoorbeeld wanneer klanten of eventueel nieuwe klanten zich hebben aangemeld voor een nieuwsbrief. De nieuwsbrief wordt opmaat gemaakt en opgestuurd. De mail wordt goed ontvangen en je wilt een mailtje terug sturen met een vraag of een opmerking. Maar dit kan niet. Een bedrijf zoekt contact met jou, maar jij mag niks terug zeggen. Is dit niet wat vreemd. Schaf dit daarom af!

0900

Ik heb een vraag, of misschien wel een probleem. Het transparante bedrijf die het belangrijk vindt om een dialoog te starten met de klant vraagt hier geld voor. Dit kost ongeveer 10 cent per minuut om een probleem op te lossen. Je moet dus betalen wanneer je contact opneemt met het bedrijf. Je hoefde al niet te bellen als het product het gewoon naar behoren deed.

Schuilende organisatie

Wanneer je met een schuilende organisatie te maken hebt ben je wel eventjes bezig. “Ik moet u toch echt doorverbinden”. “Sorry hij is op dit moment niet aanwezig”. Dit horen we natuurlijk ook heel vaak. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.

Romeo delta-policy wil zeggen dat iedere werknemer zelf de klacht af moet handelen. In het uiterste geval wordt er een manager ingeschakeld. Het voordeel hiervan is is dat de medewerker zich niet kan verschuilen achter afspraken, maar hij dient uit zijn gezonde verstand te handelen.

Om te voorkomen dat werknemers weg kunnen duiken is hosted telefonie een goede oplossing. De persoon die bereikt moet worden, is altijd bereikbaar met een goede internetverbinding. Hij of zij hoeft dus niet op kantoor aanwezig te zijn. Er kan gebeld worden wanneer iemand aan het reizen is, aan het lunchen en zelfs in het buitenland. Dus op naar een klantgerichte organisatie, die iedere klant te woord staat wanneer dat nodig is.