Potentiële klanten prikkelen

Nieuwe klanten en terugkerende klanten. Beiden zijn ze belangrijk. Een klant die terugkeert heeft hoogstwaarschijnlijk een positieve aankoop gedaan bij je bedrijf. Vaak is dit een reden voor mond tot mond reclame, daarnaast zijn nieuwe klanten ook erg belangrijk. Hoe meer mensen de producten kopen hoe groter de kans is dat het blijft uitbreiden. Maar hoe blijf je klanten prikkelen om jouw producten te kopen?

Verwachtingen opbouwen

Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 70% van de mensen die online wat besteld op een bepaalde manier wordt opgewonden bij een bestelling. Het begint al bij het scheppen van verwachtingen. Er worden specificaties van het product gelekt en even later verschijnt er een prototype foto. Speculaties zullen de rondte doen op internet en discussies zullen volgen. Dit is wat je daadwerkelijk wil, dat mensen gaan praten over een product wat er überhaupt nog niet is. Een bedrijf wat dit erg goed doet is bijvoorbeeld Apple. Daarnaast doe je er goed aan om meerdere malen naar buiten te brengen dat er voor de release maar een beperkte oplage beschikbaar is. Wanneer men weet dat een product goed is en er zijn er in het begin maar weinig van, zullen vele mensen het direct willen hebben. Men wil in de huidige maatschappij aan kunnen tonen dat men het nieuwste van het nieuwste heeft. Ook acties zoals het openbaar maken van een datum dat iets uitgebracht wordt zorgt voor extra hype. Daarnaast wordt er op allerlei verschillende locaties gebruik gemaakt van digital signage. In en rondom de winkel zijn diverse promotie video’s te vinden die meer vertellen over het product. Het doel hiervan is om de twijfelaars over te halen en de kopers meer reclame te laten maken. Het tijdperk van posters is voorbij, tegenwoordig wordt er online gepromoot en op beeldschermen. Voor het promoten op beeldschermen waarbij interactie met klanten aan te pas komt ben je bij Qyn op het juiste adres.

De bestellingsprocedure

Men heeft zojuist in de webwinkel een product besteld. Er wordt direct een mail verstuurd dat de bestelling is ontvangen en er aan gewerkt wordt. Een dag later wordt er een nieuwe mail verstuurd die aangeeft dat de bestelling wordt verwerkt. Dit principe blijft door gaan tot de daadwerkelijke levering. Ondertussen krijg je een track & trace code toegestuurd zodat je precies kun zien waar je product zich bevind. Men wordt er constant aan herinnert dat het product onderweg is.

De levering

De uiteindelijk levering van het product is natuurlijk waar het echt om draait. Het pakketje komt aan in een doos die voorzien is van de huisstijl van het bedrijf. Op deze manier zorg je er voor dat klanten een mooie doos aan krijgen in plaats van een saaie bruine kartonnen doos. Bij het product voeg je een bedank briefje of een kortingscode bij om er voor te zorgen dat klanten de volgende keer weer bij jouw zullen kopen.

Uiteindelijk draait het er om dat de klant tevreden is en een mooi product ontvangt. Door op de juiste manier te promoten in combinatie met constante prikkeling van klanten met behulp van mail updates, zullen zij vaker bij jouw over willen gaan tot het kopen van producten.