Overzichtelijkheid binnen je bedrijf

Over het algemeen is het belangrijk dat je inzicht hebt in belangrijke papieren. Voor het bedrijfsleven is hier nog meer vraag naar en betreft het niet alleen papierwerk. Alles moet zo overzichtelijk mogelijk zijn binnen het bedrijf zodat problemen worden voorkomen en medewerkers zo effectief en efficiënt mogelijk te werk kunnen gaan. Een van de belangrijkste zaken is het inzicht in bedrijfsprocessen. De manier waarop medewerkers te werk gaan zegt veel over je bedrijf. Werken zij volgens een bepaalde structuur of doen ze maar een dotje? Zijn alle bedrijfsprocessen gedocumenteerd met actoren of heeft iedereen zijn eigen manier van werken en lopen zaken langs elkaar heen? Het zelfde geld voor de digitalisering van het bedrijf. Wordt alles op papier verwerkt of wordt het digitaal in een ERP systeem opgeslagen? Met een ERP systeem kun je namelijk gemakkelijk informatie verspreiden over verschillende afdelingen. Tevens is het gemakkelijk om de bedrijfsprocessen hierop te richten aangezien een ERP pakket gericht is op een bepaalde sector. De software is er dus als het ware al, nu de bedrijfsvoering nog.

Een haalbaar doel

Om een succesvolle onderneming te runnen moet je een duidelijk visie, missie en strategie hebben. Want hoe kun je nu groeien zonder een bepaald doel voor ogen te hebben? Vooral investeerder hebben hier belang bij. Zij moeten weten wanneer zij hun investering terug kunnen verwachten of dat een nieuwe investering slim zou zijn. Let er bij het formuleren van de strategie op dat deze SMART geformuleerd wordt en haalbaar is. Een irrealistisch doel heeft natuurlijk geen nut, zo stel je je zelf ook negatief in de belangstelling. Een strategie dient uitdagend te zijn maar ook zeker haalbaar.

Inzicht in online kanalen

Steeds meer potentiële klanten gaan online op zoek naar informatie over producten en kopen deze vaak ook online. Wanneer je jouw bedrijf online goed in de markt wil zetten zul je aan een aantal zaken moeten voldoen. Zo moet de website technisch op orde zijn en moet deze op een SEO vriendelijke manier voorzien worden van informatie. SEO staat voor Search Engine Optimalization wat inhoudt dat de website dusdanig wordt ingericht dat zoekmachines zoals Google de website hoog in de zoekresultaten zullen plaatsen. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat er meer bezoekers naar de website komen en je een hogere conversie zal hebben. Om er voor te zorgen dat klanten bekend blijven met het bedrijf kun je e-mail marketing opzetten. Klanten schrijven zich in voor de nieuwsbrief en ontvangen bijvoorbeeld maandelijks mailtjes met de laatste nieuwtjes en aanbiedingen.
Alle resultaten uit online marketing en de webshop kun je vervolgens monitoren door gebruik te maken van een KPI dashboard. Met een online dashboard kun je gemakkelijk targets instellen en monitoren of bepaalde doelen behaald worden. Zo krijg je inzicht in de conversie van bepaalde acties en mails. Een KPI dashboard kun je laten verzorgen door een bedrijf zoals Cyffer. Zij helpen je bij het vaststellen van targets en zorgen er voor dat het dasboard binnen een week operationeel is. Het voordeel hiervan is dat je geen aparte onderzoeken hoeft uit te voeren of urenlang in papierwerk moet rondsnuffelen voor cijfers. Alles wordt met een druk op de knop getoond op je venster. Erg makkelijk dus.