Loterijen op televisie

Loterijen op televisie

De meeste loterijen hebben een eigen televisieprogramma of sponsoren er eentje. Dit is een vorm van reclame maken en trekt op deze manier nieuwe deelnemers. Ze genereren bekendheid en zo worden potentiële deelnemers overgehaald om mee te gaan spelen. Dit is uiteraard weer nodig om alle prijzen en kosten van de loterij te betalen. Lees hieronder waar je zoal loterijen op televisie tegen komt en waarom.

Loterijen en Reclames

Steeds meer maken loterijen reclame op televisie. Vooral bij hoge jackpots of bij speciale acties. Zo kun je vaak een periode gratis meespelen en zo voor niets kans maken op grote geldprijzen. De laatste jaren komen ook kleinere loterijen met reclames op televisie. Voorheen waren het voor de Postcode Loterij en de Staatsloterij die je tegen kwam. Tegenwoordig zie je ook steeds vaker de Vriendenloterij en de Bankgiroloterij reclame maken. De Bankgiroloterij maakt de laatste tijd vooral reclame om naamsbekendheid te krijgen. Ze leggen hierbij uit hoe de loterij werkt en wat er op welke dagen allemaal te winnen is.

Loterijen en goede doelen

De goede doelen loterijen willen op televisie graag laten zien aan welke goede doelen zij geven. De Postcode Loterij heeft bijvoorbeeld met 1 tegen 100 een programma op televisie. Tijdens deze show worden bij sommige vragen filmpjes getoond met van ambassadeurs die naar een ver oord gaan waarbij duidelijk wordt dat daar help nodig is. De Postcode Loterij steunt vaak goede doelen die daar ook actief zijn. Op deze manier krijgen deelnemers een goed beeld van waar hun geld terecht gaat komen als ze mee gaan spelen. Er wordt niet direct reclame gemaakt voor de Postcode Loterij smaakrijkers kunnen hierdoor wel op het idee komen om mee te gaan spelen en zo ook goede doelen te steunen.