Hygiëne op het kantoor!

Of je nou gebruik maakt van dure DMS systeem versies of andere systemen maakt niet uit. Want de hygiëne op vele kantoren blijft hetzelfde en dat is niet zo best. Hieronder daarom ook een paar feitjes met betrekking tot dit onderwerp.

Vrouwen bureaus vuiler dan die van mannen?

Ik zie je al denken, dit kan niet waar zijn. Maar als je logisch nadenkt dan komen we tot een andere conclusie. Het is namelijk zo dat vrouwen meer contact hebben met kleine kinderen, ze eten, verzamelen vaak eten in of op hun bureau en ze gebruiken make-up. Qua geordendheid zijn vrouwenbureaus vaak netter, maar door de cosmetica of bepaalde handlotions is het voor bacteriën een paradijs en kunnen ze er makkelijker rondzwerven.

Stop die portemonnee maar weg!

Het is namelijk zo dat de portefeuilles van mannen de grootste bacteriebron zijn op kantoor. Hierbij zijn ook telefoons, gadgets en vooral toetsenborden ook echte aantrekkers.

Toch maar één ding tegelijkertijd doen!

De mensen die multitasken hebben vaker vuilere bureaus. Als je logisch nadenkt is dit ook niet zo gek. Bijvoorbeeld; je bent aan het bellen, een email aan het typen en tegelijkertijd dat broodje salami weg aan het werken. Dan hoef je niet raar op te kijken wanneer je toetsenbord opeens naar een salamiworst ruikt, dit is namelijk je eigen schuld.

Lui? Of juist teveel werk?

Tenzij het je beroep is let je niet specifiek op de hygiëne van je bureau of werkplek. Je daadwerkelijke werk gaat natuurlijk boven die paar minuutjes schoonmaken. Wanneer je het dus druk hebt vergeet je snel die koffiekringen die nog van vorige week op de bureau geplakt staan. Voor sommige is het ook gewoon teveel moeite. Dit kunnen wij begrijpen want een schoonmaakdoek weegt inderdaad een ton en schoonmaakmiddel kun je alleen op Alaska halen. Oftewel wat je ook doet er is geen excuus om niet even een paar minuutjes te nemen om schoner te werken.