How to online adverteren?

Ben je van plan om de vindbaarheid van je bedrijf op internet te vergroten, dan kan online adverteren een handige tool zijn om die vindbaarheid een boost te geven. Er zijn een aantal bedrijven die hun omzetten hebben verdubbeld door te adverteren via verschillende media, maar dit moet wel op de goede manier gebeuren. Je moet een budget vrijmaken om dit waar te maken, helaas kan dit ook verkeerd uitpakken waardoor je heel veel geld misloopt. Hier lees je een aantal tips om je omzet te verhogen door te adverteren op internet.

Google Adwords

Met Google Adwords kun je je bedrijf een flinke boost geven om helemaal bovenaan in de zoekresultaten te komen. Dit levert de meeste bezoekers op je website op, maar het is ook belangrijk om je bezoekers op je website te houden. Heb je wat meer budget, dan kan je ook een online marketing bureau inschakelen om dit voor je te laten doen.
Het adverteren op Google werkt als volgt: Als je op Google in de zoekbalk “online adverteren Google” typt, kom je direct terecht bij een aantal pagina’s die aanbieden om voor jou te adverteren. Onder de advertenties staat meteen de link van Google, waar je Adwords kan starten. Je hebt een aantal opties waar je uit kan kiezen, bijvoorbeeld hoeveel je wilt besteden en hoeveel dagen je wilt adverteren. Bij Google betaal je voor het aantal kliks op je website, de prijs per klik kan verschillen aangezien elk woord een andere waarde heeft, dat kan komen door de verschillende concurrentie op de markt. Dat wordt bepaald door een algoritme van Google.

Facebook ads

Dit kan ook een krachtig middel zijn om je bedrijf een boost te geven op social media. Maar dan moet je website ook wel relevant zijn om op social media te zitten, dat moet je niet vergeten. Een bedrijf dat staalconstructies verkoopt heeft minder aan social media dan een bedrijf die woningartikelen verkoopt.
Het handige aan Facebook ads is dat je heel specifiek op doelgroep kan zoeken of juist een hele brede doelgroep. Daarmee krijg je ook meteen het bereik te zien van het aantal mensen die je zoekt. Daarbij kan je ook zoeken op interesses en hobby’s die mensen hebben.
Het is bewezen dat social media een belangrijk middel is om naamsbekendheid onder de mensen te creëren, omdat je de doelgroepen goed kan afbakenen.

Initiatief nemen

Door te kijken of er wordt gezocht op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw website kun je gebruik maken van de Google keyword tool. Je kunt zoekwoorden opgeven met deze tool om te kijken hoe vaak er op deze zoekwoorden per maand wordt gezocht. Maak vooraf een lijstje met daarop een aantal van deze woorden.
Kijk daarna op Google of er ondernemingen zijn die relevant zijn voor jouw onderneming en vraag of zij een banner van jouw website willen plaatsen. Dit wordt bijna nooit gratis gedaan, maar probeer met de beheerder te onderhandelen over de prijs. Dit kan tijdrovend werk zijn, maar zeer effectief en wellicht bouw je hier ook nog een extra netwerk mee op.

Spammen

Je bent aan het surfen op een site en je wordt ineens afgeremd door allerlei advertenties midden in het beeldscherm of er wordt een ander scherm geopend met daarop allerlei advertenties.
Het is niet erg fijn om dit soort pup-ups te krijgen, maar het kan wel degelijk werken voor sommige bedrijven. Het levert je wel iets op behalve irritatie ook een slecht imago.

 

Dit zijn in hoofdlijnen de tips die je kan meenemen om te adverteren op internet. In een korte tijd kan je je bedrijf op een simpele maar effectieve manier wat aandacht schenken onder het surfende publiek. Hiervoor moet je wel een budget samenstellen om deze doelen te bereiken. Maak het extra interessant door acties te organiseren om meer traffic op je website te genereren.