Hoe ontwikkel je een succesvol product

Wanneer je een product gaat ontwikkelen is het natuurlijk wel handig wanneer dat product enigszins een beetje aansluit bij de doelgroep. Een goed product en een succesvol product zijn natuurlijk niet identiek. Een goed product is een product dat werkt en doet wat het moet doen. Een succesvol product is een product dat doet wat het moet doen en daarnaast een product dat goed en snel over de toonbank gaat. Wanneer je wilt dat een product goed aansluit bij de doelgroep moet je de doelgroep tijdens het gehele proces betrekken bij de bouw van het product. In deze blog leg ik jou uit hoe je dit kunt realiseren.

De eerste stap is het concept

Het concept is super belangrijk, omdat het concept voor een groot gedeelte bepaalt hoe je product er uiteindelijk uit gaat zien. Het concept van een product kun je het beste zien als de blauwdruk van een product. Dit betekent dat concept bepaalt wanneer je product af is. Zorg dus dat je voldoende input krijgt van je doelgroep in deze fase. Zorg daarnaast dat je voldoende tijd besteed bij de vormgeving van dit product.

Daarna productontwikkeling

In deze stap (de productontwikkeling) zorg je ervoor dat niet het hele product wordt ontwikkeld, maar een testbaar prototype van dit product. Tijdens het gehele traject dien je rekening te houden met verschillende testfases. Dit betekent dat je werkt op basis van sprints. Dit zorgt ervoor dat je steeds kleine aanpassingen maakt op het product die getest kunnen worden. Hierdoor weet je zeker dat je geen goede aanpassingen maakt op fouten die je eerder in het product hebt gebouwd.

Succes!

Ik wens je enorm veel succes bij het ontwikkelen van het product. Wanneer je gebruik maakt van de stappen uit deze blog is de kans op een succesvol product een stuk groter.

This entry was posted in .