De start van een nieuw product

Wanneer je door de gemiddelde winkel loopt of kijkt op de gemiddelde webshop zie je enorm veel nieuwe producten voorbij komen. Deze producten zijn ooit een keer ontwikkelt en ontworpen door product ontwerpbureau. Dit is nodig omdat een geslaagd en goed product valt of staat met de mate waarin het product aansluit bij de doelgroep. Een goed product kun je dus niet zomaar even ontwikkelen, voor de ontwikkeling en lancering van een product heb je een testgroep nodig, een goed idee en natuurlijk een bedrijf dat het product uiteindelijk gaat maken. Een goed product is staat niet binnen een maand op de schappen van een supermarkt maar wordt zorgvuldig ontwikkelt.

Begin bij de testgroep

De testgroep is zo belangrijk doordat deze mensen – wanneer je het goed aanpakt – precies jouw doelgroep weerspiegelen. Dit betekent dat jij door middel van deze testgroep precies kunt uitvinden wat je doelgroep wel of niet goedvindt aan een bepaalt product. Door middel van een testgroep en het testen van je design en het product kun je bijna met 100% zekerheid vaststellen of je product uiteindelijk een succes wordt.

Fases

Voordat je direct begint met het ontwikkelen van een product moet je natuurlijk eerst werken aan je concept. Dit noemen we ook wel concept design. Hierin maak je de blauwdruk voor je uiteindelijke product. Dat zorgt ervoor dat je iedereen uiteindelijk precies weet wat je allemaal wilt gaan maken. Vervolgens ga je werken aan prototypes. Deze prototypes kunnen getest worden door je testgroep waardoor de kans op succes natuurlijk groter wordt. Kleine oneffenheden kun je dan gemakkelijk glad strijken.

Succes!

ik wens je enorm veel succes bij het ontwikkelen en lanceren van je nieuwe product. Ik hoop dat ik je door middel van dit artikel wat handvatten heb gegeven waarmee jouw product een echt succes zal worden. Vergeet je de marketing uiteindelijk niet?